tuttonblog

Totul pentru tine by FLORENTINA!!!

10 modalitati de a dormi bine noaptea

„Igiena somnului” descrie obiceiurile somnului. Prin imbunatatirea obiceiurilor de dormit, vor creste sansele dv. de a adormi rapid si de a dormi intre 7 si 9 ore pe noapte. Un somn bun de noapte ajuta mult sanatatea si, cel mai important, va ajuta sa va simtiti mai bine.

1.In dormitor, doar dormiti si faceti sex .

Dormitorul ar trebui sa fie folosit doar pentru somn si sex. Aceasta inseamna sa
nu cititi in pat si sa nu aveti televizor in dormitor. Daca faceti aceste
lucruri (sau orice altceva), corpul va deveni confuz si va deveni mai dificil sa
adormiti. Acordati-va circa 15 minute pentru a adormi. Daca nu ati adormit in 15
minute, ridicati-va din pat si asezati-va la loc doar cand vi se face somn.
Puteti citi o carte (alegeti ceva plictisitor), dar evitati televizorul sau
calculatorul. Tineti minte, scopul dv. este sa va antrenati sa adormiti rapid.
Acest scop nu este ajutat de citirea unei carti interesante, de urmarirea
televizorului sau de alte activitati interesante.

2.Mentineti o rutina.

 tiDuceti-va la somn si treziti-va cam pe la aceleasi ore zi de zi. Astfel, va veti invata corpul sa doarma dupa program. Daca puteti mentine acest program pentru cateva saptamani, veti descoperi ca adormiti mai rapid si ca va simtiti mai proaspat. Nu dormiti mai mult si nu stati treaz pana tarziu in week-end-uri. Corpul dv. se obisnuieste cu schimbarile din programul de somn la o rata de o ora pe zi. Acest fapt inseamna ca daca va treziti la 6:30 dimineata in timpul saptamanii, dar la 8:30 in week-end-uri, veti avea nevoie de 2 zile pentru a va obisnui. Nu veti mai dormi bine din nou pana miercurea in fiecare saptamana.

3.Creati un ritual al dormitului

Creati un ritual nocturn care sa semnaleze faptul ca este momentul sa va
culcati. Incepeti ritualul cu circa 30 de minute inainte de a va pune in pat
pentru a va ajuta sa scapati de gandurile stresante si pentru a fi gata sa
dormiti atunci cand va asezati in pat. Un pic de citit (nu in pat ) sau o baie
calda pot ajuta. Evitati sa va uitati la televizor, pentru ca aceasta actiune va
stimuleaza creierul.

4.Faceti exercitii fizice zilnice

Exercitiile zilnice va vor imbunatati sansele de a adormi rapid si de a dormi
adanc. Incercati sa faceti exercitiile dimineata si niciodata cu 3 ore inainte
de ora de culcare. Daca faceti exercitiile prea tarziu in timpul unei zile, este
posibil ca sa va fie dificil sa adormiti. Obiceiul exercitiilor zilnice nu numai
ca va va imbunatati igiena somnului, dar va va imbunatati si sanatatea
fizica.

5.Stati macar un pic la soare

Razele soarelui ajuta reglarea ceasului intern si va fac sa va simtiti somnoros
noaptea prin stimularea corpului in a produce melatonina (un hormon care va
regleaza ciclul de somn). Aveti nevoie de expunere zilnica la soare. Expunerea
mai ales la lumina de dimineata va poate ajuta. Tineti minte sa trageti
draperiile in fiecare dimineata pentru a permite luminii sa intre.

6.Evitati cofeina dupa-amiaza.

Unii oameni sunt sensibili la cofeina si nu pot bea cafea, ceai sau orice alta
bautura ce contine cofeina la mai putin de 6 ore pana la ora de culcare. Daca
aveti probleme cu somnul, incercati sa evitati sa beti cofeina dupa-amiaza sau
seara.

7.Faceti-va dormitorul intunecat

Contrastul dintre lumina zilei si intunericul noptii ajuta la intarirea ritmului
natural al corpului. Facandu-va dormitorul sa fie intunecat noaptea, veti putea
adormi mai repede si veti putea dormi mai mult. Tragerea draperiilor si
inchiderea usilor pot ajuta reducerea luminii din dormitor.

8.Evitati alcoolul.

Acel mic paharel de vin poate sa va afecteze somnul. Dupa o bautura de noapte,
poate ca veti adormi normal, dar cel mai probabil va veti trezi in mijlocul
noptii. Acest efect este cauzat de o crestere a glucozei din sange si de
retragerea alcoolului dupa ce este asimilat de organism. Incercati sa evitati
alcoolul inainte de somn si vedeti daca dormiti mai bine. Pentru fiecare pahar
de bautura pe care il beti, acordati-i corpului macar o ora pentru a-l procesa
inainte de a incerca sa adormiti.

9.Nu fumati.

Nicotina din tigari este un stimulent care va va mentine treaz, unul din
efectele fumatului asupra corpului dv.. Daca fumati, exista multe modalitati
pentru a va lasa de fumat. Beneficiile renuntarii la fumat includ un somn mai
odihnitor, o viata mai lunga, mai multa energie si economisirea de bani. De
asemenea, este posibil ca fumatorii sa se trezeasca mai devreme din cauza
retragerii nicotinei.

10.Mergeti la doctor.

In final, daca aceste schimbari in stilul de viata nu va ajuta, contactati un
doctor. Poate ca aveti o boala a somnului sau poate ca aveti nevoie de un ajutor
temporar pentru a reveni la un somn normal

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: