tuttonblog

Totul pentru tine by FLORENTINA!!!

LICHIOR DE GUTUI…..

Dragi mei..nici nu ma gandeam ca poate fi asa de delicios si aromat lichiorul de gutui..Auzisem de asa ceva de la cunoscuti , asa ca m-am hotorat, am facut si eu…pot sa va spun ca este foarte bun…am sa vad reteta mai jos.Sper sa va faca curiosi sa sa incercati si voi…spor la treaba.

Pentru inceput avem nevoie de 1kg de gutui, 1,5 l apa, 500 ml alcool, 1/2 gr zahar, 1-2 batoane scortisoara si de entuziasm.

Primul pas pe care il facem este spalarea gutuilor, apoi taiem gutuile felii cu tot cu sambure si coaja, mai ales daca acestea sunt foarte frumos coapte si nu sunt stricate. Se pun intr-o craticioara , se acopera cu apa si se fierb pana se inmoaie bine gutuile.

Dupa ce s-au  fiert gutuile se separa de siropul rezultat cu ajutorul unui tifon,adaugam zaharul , batoanele de scortisoara si alcoolul si se mai da o data in clocot.

Cantitatile pe care le vom volosi sunt in functie de cat sirop rezulta din fierberea gutuilor si bine inteles de gradatia alcoolului dorit.

Eu am pus 1L de sirop la 500 ml alcool si 500 g zahar.

Cand compozitia se raceste se strecoara iar cu ajutorul tifonului, se pune in sticle curate si uscate si se lasa la macerat.Se poate servi si imediat insa gustul este mult mai bun dupa cateva ore de stat la macerat.

INCERCATI!

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

