tuttonblog

Totul pentru tine by FLORENTINA!!!

CIORBA DE PLEUROTUS ( ciuperci carnoase)

Dragii mei, una din ciorbele mele preferate este ciorba de pleurotus (ciuperci), recent descoperita,  acesta ciorbita ma cucerit imediat. Pentru prima data am gustat-o  la verisoara mea ce locuieste in Targoviste, am furat reteta din ochi apoi acasa de cate ori am ocazia nu ezit a o prepara. Pleurotus este un gen de ciuperci bazidiomicete cărnoase, de mari dimensiuni, care sunt, de asemenea, cultivate la nivel industrial.Nu sunt otravitoare si le putem gasi la orice market. Reteta mea este un pic personalizata, eu nu obisnuiesc sa calesc legumele sau sa pun usturoiul pisat, asta pentru ca imi plac legumele fierte si nu fac asa de rau ficatului si nu dauneaza colesterolului….hihihihih. ( Insa pentru cei doritori de usturoi pot adauga fara probleme)  Asadar pentru a prepara acesta minunata ciorbita avem nevoie de :

051120131167 051120131168

ingrendiente:

legume: un morcov, un patrunjel, o ceapa, jumatate de telina ( ce are omul prin casa)

o caserola cu ciuperci pleurotus ( 500g)

un praf de sare

piper boabe

2 oua

3 linguri de otet

200g de smantana

2-3 linguri de ulei de masline ( sau de floarea soarelui).

Mod de preparare:

Ciupercile pleurotus taiate feli pe lung  se pun la fiert intr-o oala cu 1-2 litri de apa  si praful de sare. Dam pe razatoare  legumele.

Cand ciupercile sunt aprope  fierte,adaugam  legumele razuite ,uleiul,  sarea si piperul dupa gust.  Daca este nevoie, mai adaugam 1-2 litri de apa clocotita  ( in functie de cat de deasa vrem sa fie ciorba ). Si lasam sa fiarba.

Separat frecam ouale  bine cu smantana ( sau iaurt gras ) si lingurile de otet , dupa care adaugam cate un polonic  din supa calda, pentru a-i creste temperatura.  Dupa ce adaugam  3-4 polonice de supa fierbinte, putem turna totul in oala de ciorba. Daca dorim supa mai acra, folosim  gogosari murati, fie ca ii taiem si ii punem in ciorbita fie ii asezam in farfuria fiecaruia.

061120131171 061120131170 Pofta buna!

 

 

 

 

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

